fredag 30 september 2011

22 veckor




Jag undrar om hon kommit in i någon konstig ålder för hon har börjat bli rädd för småsaker. Åt dessa morrar hon och ser ut som att det är ett hotfullt monster som ska äta henne. 

Detta kan vara till exempel väldigt hotfulla avokados på fönsterbrädan. EXTREMT farligt, jag la en i hallen och hon vägrade gå ut hon bara morrade och gick iväg så långt ifrån den farliga avokadon. 

Samma sak hände några veckor tidigare när jag ställde in en Royal Canin tunna med katter på. Dom ville äta henne trodde hon då gick hon inte ut i köket på hela dagen. I sin ilska gick hon fram till köksingången morrade och reste ragg sen gick hon argt därifrån. -Dumma katter som stå och stirrar i mitt kök!

blogg100119a
Det slutade med att jag fick vända tunna så att enbart två mysande katter som blundar syntes, då vågade hon gå ut i köket igen, efter att hon försäkrade sig om att dom inte var farliga.

Alice beskriver hur hon känner:


Har våran hund blivit katt? sitter i fönstret och leker med råtta!
-Perfekt utkiks ställe, här har jag full koll på kvarterets alla hundar och folk!



Bandyboll är toppenskoj


-Jag är för trött för att leka men det är MINA bollar!


Alice har en märklig förmåga att somna upp och ner. 


Hemma i sitt tält, kan det verkligen vara skönt?


Alice är nog den mest morgontrötta hund jag träffat, hon sover gärna kvar i sin säng en timme efter att jag gått upp. Men bara om klockan är efter 9.00 blir det tidigare så måste jag väcka henne och tvinga upp henne, då jäspar hon ljudligt flera gånger och tydligt visar sitt missnöje.


-Jag är trött!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar