fredag 5 oktober 2012

Räddningsdag Vallentuna

Här kommer lite bilder från Svenska lapphundsklubbens räddningsdagen i Vallentuna.
Det var för första gången i mitt liv jag är på ett ställe där det är övervägande Lapska vallhundar! Det kändes toppen =)

Vi lärde oss massor med spännande saker som vi tar med oss och kommer fortsätta träna och jobba vidare på. Bland annat:

Gå/klättra på ojämna underlag 


Gå/klättra på ostadiga och hala underlag

Nu får även matte klätta, och lyfta i och ur sin lilla hund med betoning på lilla. Vilken himla tur att jag inte skaffa en rottweiler, då hade jag fått lyfta. 



Tappra bestigare av massa "bråte"

Vi skulle, som en liten gruppövning ta oss över en stor hög med pålar.


Upp för rullarna var ingen match för en liten lapsk!


Och så var det dax att hissa hund i sele, det tyckte Alice var mycket konstigt...


men där hänger hon så fint, inte så nöjd kanske men man får väl bjuda till lite för matte tycker sånt här är roligt!


Klättra på höjder var desto roligare, vi lärde oss hur man på ett säkert sätt går upp och ner för trappor med hund.


Träna på att gå i mörker var kul, idag var det matte som var mest mörkrädd!


Man måste pussas mycket efter en sån här dag!




1 kommentar:

  1. Så roligt att hitta till er blogg! Jag lyckades inte få ett enda foto från räddningsdagen, kameran blev kvar i bilen hela dagen..
    /Cecilia m Lotka

    SvaraRadera