söndag 24 mars 2013

lydnadstävling kungsör

Nu har vi genomför årets första lydnadsklass 1 tävling, Alice har kännts väldigt seg och oengagerad enda sedan förra helgen. Jag misstänkte löp och börjar seriöst fundera på att kastrera henne.
Jag hade på fredagen bestämt mig för att inte ställa upp på tävlingen eftersom hon varit så slö och okoncentread.
När vi vaknade i lördags morse vaknade hon tidigt, och kändes pigg
t inte går" Alice höll med. så vi åkte till kungsör, vi fick startnummer 8 mitt favonummer. 
Tävlingen började med momenten och platsliggningen på slutet.
Hon kändes lite slö i början men piggnade till efter en stund.
Se videoklippet nedan:




Knäppa Milva roar sig med att utforska okända platser nu är köksskåpen det hetaste stället och högst upp på handukstorken.
När jag är i badrummet kommer hon i full fart, upp på toalocket -> upp på axeln sen vidare upp på handukstorken. Jobbigt bara när jag minkat klart och hon inte har något att landa på...
Då hör jag ett långt ljust mijjjjjaaauuuuuu!!! Då är det bara att gå och hämta lille skrutten från nån hög höjd =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar