måndag 4 mars 2013

Rallylydnad kungsör

I helgen var vi i Kungsörs hundarena och deltog i en inofficiell rallylydnadstävling i både nybörjar och fortsättningsklass. Det kändes toppen Alice var pigg glad och riktigt på hugget. Jag har lagt om takitken på tävlingsdagen, vi rastar och är som vanligt på morgonen sen innan start tar jag ut henne ur bilen, värmer upp minimalt med några steg i fot och några sitt framför sen kör vi. innan start leker vi och busar med boll och tar lite mys och bakom-öronen-pussar. Tills domaren säger välkommen in. Då säger jag -Är du PEPP??? DÅ KÖR VI!!!!

och Alice äger hela banan och är glad och utstrålar självsäkerhet precis som jag vill ha det, de bästa miutrarna på mycket länge!

Nybörjarbanan fick jag tyvärr ingen film på men detta är fortsättningen.

 
I nybörjarklassen fick vi 96 poäng och en tredjeplats, fortsättningen fick jag två -10 pga omsättande på skylt 3 och 7, surt i övrigt var det bara ett minus. Men jag är hur glad som helst, och det är kännslan som räknas!

Nu har vi varit kaxiga och anmält oss till en lydnadsklass 1 tävling i samma hall bara för att testa och se. Och då hinner jag ta med det som gick dåligt till vår sista kurstilfälle hos Prickis. Sen ska vi vara på topp inför Hundsällskapets lydnadstävling.

Målet för året är RDN F och LP 1 innan årets slut...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar