torsdag 23 juni 2011

Nu är hon äntligen här (8 veckor)

Nu har vår lille Alice fått flytta hem men det kändes väldigt konstigt att ta den lilla valpen från sina syskon och mamma. Men det gick bra.
Bilresan började bra hon somnade efter ca 10 min och sov enda till Karlstad sen somnade hon om och sov hela vägen. Då säger Henrik: - Vad skönt att bilresan gick så bra och hon har inte ens spytt!! (500 meter kvar) Alice ställer sig upp och lägger den mest oförberädda spyan på mig. Nu hade vi vältuggad och uppspydd valpmat överallt, på filten, bilbältet, på min jacka och på valpen. Som tur var hade vi packat en rulle toapapper (i fall att) som kom till användning.


Väl hemma på parkeringen försökte jag få henne att kissa men det gick inte, allt var så nytt och spännande. så jag gav upp dom planerna och gick upp i lägenheten. Där springer hon nyfiket runt och tittar på allt, sen börjar hon helt plötsligt att pipa och lägger en stor fin pöl bredvid mattan som tur är =) Det blev hennes första olycka (och garanterat inte den sista). Men som tur var hade vi toarullar strategiskt utplacerade över hela lägenheten ;)
Kvällsmaten var ingen hit, när det fanns så mycket annat att göra. Men sakta så slank den också ner när vi blev trötta (läs tråkiga). När det kom till läggdax hann jag bara borsta tänderna så hade både Alice och Henrik somnat på en madrass på golvet. så vi flyttade upp i sängen utan att hon vaknade, visserligen bytte vi håll från fotände till huvudände men mest för att ha koll på henne under natten.
Vi fick sova från elva till ett sen var det dags, jag hörde att hon tassade runt på tidningspappret och då var det bara att flyga upp på med skor och koppel och ställa lillen i gräset. Först såg hon ut som hon landat från Månen och fatta ingenting men sen så hukade hon sig och la en liten pöl, och jag blev överlycklig. Då fattade hon ännu mindre: -varför all denna glädje?! sen gick vi in och sov vidare enda till klockan tre. Då när hon gick på tidningen sög jag tag i henne och återigen fort ner på gräset. Denna gång var gräset blött så hon såg lite fundersam ut men det blev en liten pöl även nu, och jag blev överlycklig: -duktigt duktig liten =D
Vid klockan fem blev det Henriks tur, han vaknade av en blöt liten valptunga i ansiktet. Då ösregnade det så kissandet gick lite mindre bra (utomhus) för väl inne gick det helt utmärkt på MediaMarkt reklamen.




Efter denna kisspaus började hon piggna till och tugga på det mesta som tanns till hands som nallar, filtar och händer. När även detta blev tråkigt somnade hon och vaknade efter klockan 8. Hon inledde morgonen med med lite valpbus vilket innebar att fara runt som en virvelvind och väcka oss båda från djupsöm till klarvaket på några minuter. Sen fick hon sin frukost som hon åt jättebra av, nästa allt ihop. Morgonprommenaden gick utmärkt hon gjorde både nummer ett och två. Och jag fick prova mina nya fina blå bajspåsar =D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar