lördag 9 juli 2011

9 1/2 vecka Helgen vecka 26



Hon är mycket för att tugga och bita på saker, så jag googlade lite och hittade en bra sida.


Fredag förra veckan var Linda valpvakt när jag jobbade. Då fick Alice leka med sin kompis, welsh springer spanieln Alma och honkatten Henke =)

Alice på Lindas soffbordshylla 





Fina glada "lilla" Alma, lite jobbigt är det nog för henne att vara barnvakt


Till helgen åkte vi till Henriks föräldrar, där hände det mycket bland annat fick hon utforska en sjö för första gången. de var ju lite läskigt speciellt när vågorna kom emot henne men det var enormt kul att gräva i vattenbrynet så hon blev helt smutsig.


Eftersom det är en sjötomt tänkte jag att hon måste ha en flytväst för säkerhets skull men hon blev jättevinglig och arg på den så vi valde att köra utan så får hon vänja sig vid den lite långsamt här hemma.


Hon hade lite svårt att komma till ro i den nya miljön men till slut hittade hon sitt favorit sovstället under bordet. men eftersom det var lite hårt för henne la jag dit hennes bädd och då blev det perfekt.

på söndagen tänkte vi ta en båttur alla tre. Först var jag lite orolig för att hon skulle bli rädd men hon var så cool som om hon inte gjort något annat. 

Snacka om att man blir trött av att åka båt...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar